Chia-mannapuuro

Aihealueet: 
chia
puuro

Mannapuuromainen chiapuuro on helppoakin helpompi valmistaa. Sekoita ainekset keskenään ja hoida vaikkapa aamutoimet ohessa. Hetken päästä puuro on valmis nautittavaksi! 

Tähän puuroon on helppo lisätä myös erilaisia siemeniä kuten herkullisia hampunsiemeniä tuomaan vaihtelua ja lisäruokaisuutta. Hampunsiemenet sisältävät runsaasti omega-3 ja 6-rasvahappoja, E-vitamiinia, kalsiumia, rautaa, jodia, magnesiumia, fosforia ja sinkkiä. Tiesitkö, että hampunsiemen sisältää myös klorofyliä eli lehtivihreää.

Chia-mannapuuro (1 annos) 

  • 2 dl manteli- tai kaurajuomaa tai maitoa 
  • 3 rkl Voimaruoka jauhettuja tai tavallisia chian siemeniä 
  • 1-2 rkl Voimaruoka hampunsiemeniä 
  • ripaus Himalajan suolaa + jodia 

Sekoita ainekset keskenään kulhossa ja anna turvota 5-10 minuuttia huoneenlämmössä tai yön yli jääkaapissa. Jos käytät tavallisia chian siemeniä, kannattaa puuro pyöräyttää vielä tehosekoittimessa mannapuuromaisen koostumuksen syntymiseksi. Nauti mulperimarjojen kanssa tai sellaisenaan.

Resepti: