Opas parempaan uneen

Aihealueet: 
uni

Unettomuus vaatii yksilölliset ratkaisukeinot

Unettomuudelle voi olla lukuisia syitä, ja näin ollen yhdelle ihmiselle pätevät eri ohjeet kuin toiselle. Unettomuuden syy kannattaa aina selvittää.

Tähän oppaaseen olemme koostaneet sinulle ohjeet, kuinka tukea unta kokonaisvaltaisesti uniympäristön, rutiinien, ruokavalion ja ravintolisien avulla.
 

Mistä unettomuus johtuu?

Vaivaako stressi, pelko tai suru? Oletko ylivirittyneessä tilassa ja ajatukset juoksevat, etkä pysty rauhoittumaan illalla? Vai oletko kadottanut unirytmisi? Myös liikaa nukkuminen saattaa heikentää kykyä saada illalla unta ja uni voi jäädä yöllä katkonaiseksi. Levottomat jalat, kivut, yliaktiivinen rakko, vaihdevuodet… Kaikkiin uniongelmia aiheuttaviin tekijöihin voidaan löytää ratkaisu, kunhan oikea syy unettomuuteen löytyy.
 

Mikäli olet kiinnostunut saamaan lisää vinkkejä hyvinvointiisi, kannattaa liittyä Luontaistuntijan kanta-asiakkaaksi. Tästä linkistä pääset rekisteröitymään.